1. Deneyimli Akademisyenler
Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında öğrenci alımı yapan Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı, alanlarında uzun yıllar boyunca edindikleri tecrübe, geniş bilgi birikimine sahip ve bu bilgi birikimini öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilme kabiliyetine sahip üç öğretim görevlisine sahiptir. Öğrencilere sadece teorik bilgi verilmekle yetinilmemekte aynı zamanda onların kariyer gelişimlerine rehberlik edilmektedir. Ders planında yer alan ve üniversite ortak dersi statüsünde olan dersler yine alanında deneyimli program dışından öğretim elemanları tarafından ortak izlenceler dahilinde verilmektedir.
2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar
Halkla ilişkiler ve Tanıtım disiplinlerine dair temel teorik bilgilerin öğrencilere aktarılması, sektördeki güncel gelişmelerin ve trendlerin ders içeriklerine entegre edilmesi, öğrencilerin kamu ve özel sektör kuruluşlarında zorunlu staj yapmaları sağlanarak iş dünyası ile erken tanışmaları, staj süresince öğrencilere gerçek projelerde görev verilmesi ve bu projelerde aktif rol almalarının teşvik edilmesi, halkla ilişkiler ve tanıtımda kullanılan güncel yazılımların (örneğin, sosyal medya yönetim araçları, pr yazılımları) öğretilmesi, dijital iletişim kanallarının etkin kullanımı ve yönetimi konularında eğitim verilmesi, öğrencilere kariyer planlaması ve profesyonel gelişim konularında danışmanlık hizmetleri sunulması, sektördeki profesyonellerle buluşma ve ağ kurma etkinliklerinin düzenlenmesi, CV hazırlama, iş görüşmesi teknikleri ve iş arama stratejileri konularında eğitim ve rehberlik hizmetleri sağlanması, iş dünyası ile bağlantılı projeler ve etkinlikler ile öğrencilerin mezuniyet sonrasında iş bulma olanaklarının artırılması sayesinde halkla ilişkiler ve tanıtım programı öğrencileri iş dünyasına donanımlı, yetkin ve hazır bireyler olarak mezun edilirler
3. Sosyal ve Kültürel Ortam
Sosyal ve kültürel ortamların varlığı, kişisel gelişim, akademik ve mesleki gelişim, sosyal ağlar ve ilişkiler, kültürel farkındalık ve empati, yaratıcılık ve yenilikçilik, toplumsal sorumluluk ve katılım açısından önemlidir. Ders dışı etkinliklere olanak tanıyan bu alanlar ve altyapılar, öğrencilerin akademik, sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerine büyük katkı sağlar ve daha dengeli, sağlıklı ve başarılı bireyler olmalarına yardımcı olur. Okulumuz bu hassasiyetler göz önünde bulundurularak inşa edilmiş olup, ana binadan bağımsız ilave mekanlarla öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katkı sağlayıcı ortamlar oluşturulmuştur. Okulumuz da her türlü sosyal aktivite için kullanılabilecek 7612 m² açık alana sahiptir. Bunlara ilave olarak merkez kampüsümüzde kongre ve kültür merkezleri, spor alanları yer almaktadır.
4. TYÇ ve Akreditasyon
Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik
İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.
Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.
+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.
2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.
Halkla ilişkiler ve tanıtım önlisans mezunu öğrencilerinin kariyer olanakları oldukça geniştir. Mezunların kariyer yapabilecekleri bazı alanlar ve pozisyonları şu şekilde sıralayabiliriz; kurumsal iletişim ve halkla ilişkiler departmanları, reklam ajansları ve pazarlama firmaları, kamu kurumları ve belediyeler, medya ve yayıncılık sektörü, sivil toplum kuruluşları ve dernekler, etkinlik ve organizasyon şirketleri, serbest halkla ilişkiler danışmanlığı, kendi halkla ilişkiler ajansını kurarak, dijital içerik üreticisi olarak, lisans eğitimine devam ederek kariyer imkanlarına sahiptir. Bu alanlar ve pozisyonlar, halkla ilişkiler ve tanıtım önlisans mezunlarının teorik ve pratik bilgi birikimlerini kullanabilecekleri, kariyerlerinde ilerleyebilecekleri geniş bir yelpaze sunar. Ayrıca, mezunlar sürekli olarak kendilerini geliştirerek, yeni beceriler kazanarak ve sektördeki yenilikleri takip ederek kariyerlerinde daha da ileriye gidebilirler.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.
ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programına Çift Anadal Programı dahilinde başvuru yapabilecek programların listesi aşağıda sunulmuştur. Ayrıca “Kurumsal Medya İletişimi” adında Yandal Programına sahiptir. Pazarlama , Medya ve İletişim, Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı, Muhasebe ve Vergi Uygulamaları, Basım ve Yayım Teknolojileri, Dış Ticaret
(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)
Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri
Halkla İlişkiler ve Tanıtım programı mezunlarının dikey geçiş yapabileceği lisans programları şunlardır Görsel İletişim Tasarımı Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Halkla İlişkiler ve Tanıtım İletişim İletişim Bilimleri İletişim Sanatları İletişim Tasarımı ve Yönetimi İletişim ve Tasarımı Reklam Tasarımı ve İletişimi Reklamcılık Sosyoloji