Ana içeriğe atla

Neden SUBÜ?

Sosyal Transkript

Neden SUBÜ Medya ve İletişim?

1. Deneyimli Akademisyenler

Pazarlama ve Reklamcılık Bölümü altında öğrenci alımı yapan Medya ve İletişim Programı, alanlarında uzun yıllar boyunca edindikleri tecrübe, geniş bilgi birikimine sahip ve bu bilgi birikimini öğrencilere etkili bir şekilde aktarabilme kabiliyetine sahip üç öğretim görevlisine sahiptir. Öğrencilere sadece teorik bilgi verilmekle yetinilmemekte aynı zamanda onların kariyer gelişimlerine rehberlik edilmektedir. Ders planında yer alan ve üniversite ortak dersi statüsünde olan dersler yine alanında deneyimli program dışından öğretim elemanları tarafından ortak izlenceler dahilinde verilmektedir.

2. İş Dünyasına Hazır Mezunlar

Medya ve İletişim disiplinlerine dair temel teorik bilgilerin öğrencilere aktarılması, sektördeki güncel gelişmelerin ve trendlerin ders içeriklerine entegre edilmesi, öğrencilerin kamu ve özel sektör kuruluşlarında zorunlu staj yapmaları sağlanarak iş dünyası ile erken tanışmaları, staj süresince öğrencilere gerçek projelerde görev verilmesi ve bu projelerde aktif rol almalarının teşvik edilmesi, geleneksel medya ve günümüz dijital medyada kullanılan etkili iletişim, diksiyon, kamera kullanma becerisi, senaryo, sosyal medya yönetimi, habercilik, reklamcılık gibi konuların öğretilmesi, dijital iletişim kanallarının etkin kullanımı ve yönetimi konularında eğitim verilmesi, öğrencilere kariyer planlaması ve profesyonel gelişim konularında danışmanlık hizmetleri sunulması, sektördeki profesyonellerle buluşma ve ağ kurma etkinliklerinin düzenlenmesi, CV hazırlama, iş görüşmesi teknikleri ve iş arama stratejileri konularında eğitim ve rehberlik hizmetleri sağlanması, iş dünyası ile bağlantılı projeler ve etkinlikler ile öğrencilerin mezuniyet sonrasında iş bulma olanaklarının artırılması sayesinde Medya ve İletişim Programı öğrencileri iş dünyasına donanımlı, yetkin ve hazır bireyler olarak mezun edilirler. Medya ve İletişim öğrencileri okulumuzda bulunan medya salonumuzdaki çekim platosunda çekimler yaparak kendi projelerini hayata geçirmektedirler. Prodüksüyonlu çekimler yapıp sosyal medya kanallarımızda yayımlanmaktadır. Ayrıca okul dışı çekim projeleri yaparak medya sektörüne kendilerini hazırlamaktadır.

3. Sosyal ve Kültürel Ortam

Sosyal ve kültürel ortamların varlığı, kişisel gelişim, akademik ve mesleki gelişim, sosyal ağlar ve ilişkiler, kültürel farkındalık ve empati, yaratıcılık ve yenilikçilik, toplumsal sorumluluk ve katılım açısından önemlidir. Ders dışı etkinliklere olanak tanıyan bu alanlar ve altyapılar, öğrencilerin akademik, sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerine büyük katkı sağlar ve daha dengeli, sağlıklı ve başarılı bireyler olmalarına yardımcı olur. Okulumuz bu hassasiyetler göz önünde bulundurularak inşa edilmiş olup, ana binadan bağımsız ilave mekanlarla öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katkı sağlayıcı ortamlar oluşturulmuştur. Okulumuz da her türlü sosyal aktivite için kullanılabilecek 7612 m² açık alana sahiptir. Bunlara ilave olarak merkez kampüsümüzde kongre ve kültür merkezleri, spor alanları yer almaktadır.

Sosyal ve kültürel ortamların varlığı, kişisel gelişim, akademik ve mesleki gelişim, sosyal ağlar ve ilişkiler, kültürel farkındalık ve empati, yaratıcılık ve yenilikçilik, toplumsal sorumluluk ve katılım açısından önemlidir. Ders dışı etkinliklere olanak tanıyan bu alanlar ve altyapılar, öğrencilerin akademik, sosyal, fiziksel ve duygusal gelişimlerine büyük katkı sağlar ve daha dengeli, sağlıklı ve başarılı bireyler olmalarına yardımcı olur. Okulumuz bu hassasiyetler göz önünde bulundurularak inşa edilmiş olup, ana binadan bağımsız ilave mekanlarla öğrencilerin ders dışı etkinliklerine katkı sağlayıcı ortamlar oluşturulmuştur. Okulumuz da her türlü sosyal aktivite için kullanılabilecek 7612 m² açık alana sahiptir. Bunlara ilave olarak merkez kampüsümüzde kongre ve kültür merkezleri, spor alanları yer almaktadır.

4. TYÇ ve Akreditasyon

Türkiye Yeterlilikler Çerçevesi (TYÇ); Türkiye'deki eğitim ve öğretim programlarının ulusal ve uluslararası standartlara uygunluğunu sağlamak için oluşturulmuş bir sistemdir. TYÇ, yeterliliklerin seviyelerini belirler, öğrenme kazanımlarını tanımlar ve eğitim kurumlarının kalite güvencesini artırır. Ayrıca, hayat boyu öğrenme, kredi transfer sistemleri ve yeterliliklerin karşılıklı tanınmasını destekler.
Akreditasyon; MÜDEK, SPORAK ve TUADER; eğitimde yüksek standartları teşvik eden bağımsız kuruluşlardır. Bu kuruluşlar, değerlendirme süreçleri, akreditasyon kriterleri ve sürekli iyileştirme çalışmalarıyla eğitim kurumlarının gelişimine katkıda bulunmaktadırlar.
TYÇ ve Akreditasyonun Mezunlarımıza Avantajları:
-Uluslararası Tanınırlık
-Yüksek Eğitim Kalitesi
-Kariyer Olanakları
-Yüksek Standartlar
-Güvenilirlik


Tanıtım Videomuz

+1 Eğitim Modeli

İş dünyasına nitelikli iş gücü kazandırmak amacıyla ülkemizde ilk defa uygulanan +1 Eğitim Modelini geliştirdik.

Bu modelle öğrencilerimiz işletmelerde bir dönem tam zamanlı çalışarak uygulamalı eğitim alıyorlar ve önlisans, lisans ve lisansüstü düzeyinde eğitimlerinin son bir dönemini işletmelerde tam zamanlı çalışarak öğrenciyken iş dünyası deneyimi kazanıyorlar. Böylelikle iş tecrübesine sahip olarak mezun oluyorlar. Biz o yüzden onlara “+1 mezunu” diyoruz. Bugüne kadar yaklaşık 50.000’den fazla +1 mezunu iş dünyasında yerini aldı.

+1 Eğitim modelinin çok boyutlu kazanımları arasında; akademisyenlere iş dünyası ile ortak AR-GE ve güncel teknoloji takibi, üniversitelere programlarda koordinasyon, iş dünyasının ihtiyacına uygunluk ve güncel müfredat, güncel teknoloji takibi ve firma altyapısının kullanımı, iş dünyasına nitelikli insan, üniversite iş birliği, +1 mezunlarına da iş tecrübesi ve kolay iş bulma imkanı yer almaktadır.

2011- 2021 yılları arasında yapılan öğrenci, akademisyen ve işveren anketleri üzerinden modelin 10 yıllık memnuniyet ortalamasına bakıldığında öğrencilere %94, akademisyenler %89 ve işverenlere de %89 oranında yüksek memnuniyet sağladığı görülmüştür.


Kariyer Olanakları

Medya ve İletişim Programı ön lisans mezunu öğrencilerinin kariyer olanakları oldukça geniştir. Mezunların kariyer yapabilecekleri bazı alanlar ve pozisyonları şu şekilde sıralayabiliriz; kurumsal iletişim ve televizyon kanalları, halkla ilişkiler departmanları, reklam ajansları ve pazarlama firmaları, kamu kurumları ve belediyeler, medya ve yayıncılık sektörü, sivil toplum kuruluşları ve dernekler, etkinlik ve organizasyon şirketleri, kendi medya ajansını kurarak, dijital içerik üreticisi olarak, lisans eğitimine devam ederek kariyer imkanlarına sahiptir. Bu alanlar ve pozisyonlar, medya ve iletişim ön lisans mezunlarının teorik ve pratik bilgi birikimlerini kullanabilecekleri, kariyerlerinde ilerleyebilecekleri geniş bir yelpaze sunar. Ayrıca, mezunlar sürekli olarak kendilerini geliştirerek, yeni beceriler kazanarak ve sektördeki yenilikleri takip ederek kariyerlerinde daha da ileriye gidebilirler


Kariyer Danışmanlığı
Öğrencilerimize ve mezunlarımıza kariyer planlama ve profesyonel gelişim konularında destek sağlamak amacıyla, Kariyer Planlama ve İnsan Kaynakları Uygulama ve Araştırma Merkezi (KARMER) yardımcı olmaktadır.
-Kariyer Planlama ve Profesyonel Gelişim
-Kişilik Envanteri
-İş ve Staj Olanakları
-Kariyer Rehberliği
-Pratik Beceri Atölyeleri ve Seminerler
-CV Hazırlama ve Mülakat Teknikleri
-Ağ Kurma (Networking) Etkinlikleri
-Kariyer Fuarları, Kariyer Zirveleri ve Sektör Buluşmaları
-Oryantasyon Eğitimleri
Kariyer merkezimiz, öğrencilerimizin mezuniyet sonrası iş bulma sürecinde daha donanımlı ve rekabetçi olmalarına katkıda bulunarak, kariyer hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olur.
Ayrıntılı bilgi için Kariyer Merkezi ile iletişime geçebilirsiniz.

Uluslararası Etkileşim

Çift Diploma

ÇAP Yapılabilecek Bölüm ve Programlar

Medya ve Programına Çift Anadal Programı dahilinde başvuru yapabilecek programların listesi aşağıda sunulmuştur. Ayrıca “SİNEMA, RADYO VE TELEVİZYON" adında Yandal Programına sahiptir. Basım ve Yayım Teknolojileri, Halkla İlişkiler ve Tanıtım

(En az 2.75 ortalamayı yakalayan öğrenciler başvuru yapabilir.)

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Bölümleri

Basın ve Yayın Film Tasarımı ve Yazarlığı Film Tasarımı ve Yönetimi Film Tasarımı ve Yönetmenliği Fotoğraf Fotoğraf ve Video Gazetecilik Görsel İletişim Tasarımı Görsel Sanatlar İletişim İletişim Bilimleri İletişim Sanatları İletişim Tasarımı ve Yönetimi İletişim ve Tasarımı Kurgu, Ses ve Görüntü Yönetimi Medya ve İletişim Radyo, Televizyon ve Sinema Sinema ve Dijital Medya Sinema ve Televizyon Televizyon Haberciliği ve Programcılığı Yeni Medya Yeni Medya ve İletişim


Öğrenci Toplulukları

Yaşanabilir Şehir Sakarya

Ulaşım